یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین خوراکی های موجود در سراسر دنیا ، خانواده ی بیسکوییت ها هستند ، این خوراکی ها از دو سه قرن پیش تولید می شده اند و از همان زمان نیز مورد استقبال مردم در سراسر دنیا قرار گرفتند.

حدود 2 یا 3 قرن پیش، مردم دنیا تصمیم گرفتند یک خوراکی مغذی و سبک تولیدکنند که سریع فاسد نشود. هدف اولیه از تولید بیسکویت ها، در اختیار داشتن یک خوراکی مفید برای نیروهای دریایی بود که امکان دسترسی به غذاها و خوراکی های تازه نداشتند.

حالا با گذشت زمان و روش های مختلفی که برای پخت بیسکویت به کار می روند، حجم انبوهی از آنها را در قفسه فروشگاه ها می بینیم در ادامه مطلب طرز تهیه سه مدل بیسکویت بسار خوشمزه را آموزش می دهیم همراه ما باشید.


بیسکویت وانیلی

آموزش درست کردن بیسکویت خوشمزه و عالی وانیلی را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید در منزل بیسکویت درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. 

طرز تهیه بیسکویت وانیلی
آرد  2 پیمانه

نمک یک چهارم قاشق چایخوری

کره نرم شده در دمای محیط  200 گرم

شکر نصف پیمانه

وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه بیسکویت ساده وانیلی
این دستور بیسکویت یک دستور ساده پایه است که می توانید به سلیقه خود مقداری پوست لیمو ترش یا شکلات چیپسی و … به مواد آن اضافه کنید یا پس از پخت با مارمالاد یا شکلات ذوب شده آن را تزیین و سرو کنید.

کره و شکر را با هم زن زده تا کرم رنگ شود وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید سپس آرد را به همراه نمک در کاسه ای جداگانه الک کرده و به مواد اضافه کرده و با دور کند هم زن مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. خمیر آماده شده را در ظرفی گذاشته روی آن نایلون کشیده و به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید.
 
روی سطح کار را آرد پاشی کرده خمیر را به ضخامت نیم سانت باز کرده و با کاتر بیسکوییت یا هر کاتر دلخواه خمیر را قالب بزنید. سپس در سینی که کاغذ روغنی انداخته اید گذاشته و به مدت 15 دقیقه در یخچال قرار دهید. 
 
فر را از قبل با دمای 350 درجه سانتی گراد گرم کرده و بیسکویت ها را 8 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که طلایی شوند در آن قرار دهید. پس از پخته شدن از فر خارج کرده و چند دقیقه زمان دهید تا کمی خنک شوند سپس روی توری گذاشته تا کاملا خنک شوند.1

بیسکویت چای


مواد لازم برای بیسکویت چای
آرد 1/2 لیوان

پودر نارگیل 1/2 لیوان

روغن جامد یا کره آب شده 1/2 لیوان

شیره خرما یا انگور 5 قاشق غذاخوری

پودر دارچین 1/2 قاشق چایخوری

نمک 1/8 قاشق چایخوری 

اسانس وانیل چند قطره

شکلات تخته ای مقداری

طرز تهیه 
تمام مواد را داخل کاسه ای بریزید و با انگشتان دست مخلوط کنید تا بافتی مانند خرده نان پیدا کند.  مواد را روی سطح کار قرار دهید و شروع به ورز دادن کنید تا خمیری نرم و یکدست شود. سپس خمیر را با وردنه به ضخامت 1 سانتیمتر روی سطح کار پهن کنید.

با کاغذ الگویی مانند کیسه چای درآورید . الگو را روی خمیر قرار دهید و برش هایی به شکل کیسه چای از خمیر دراورید. ته سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و خمیرها را داخل سینی فر بچینید؛ سپس بخش بالایی هر خمیر را برای عبور نخ سوراخ کنید.

سینی خمیرها را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا بیسکوییت ها بپزند. پس از پخت سینی را از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا بیسکوییت ها سرد شوند.

مقداری شکلات تخته ای را خرد کنید و داخل کاسه ای بریزید و روی حرارت بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا نرم شود. سپس به نوبت انتهای هر بیسکوییت را داخل شکلات بزنید ، اجازه دهید شکلات ها بسته شوند سپس بیسکوییت چای را سرو کنید.

نکته ها 
این بیسکوییت ها در ظرف دربسته تا چندین روز قابل نگهداری میباشند ، میتوانید به جای شیره از عسل یا پودر قند هم استفاده کنید.2


بیسکویت یویویی ویژه کودکان


مواد لازم برای تهیه بیسکویت
کره ۱۲۵ گرم

خاک قند الک شده یک چهارم فنجان

وانیل ۱ قاشق چای خوری

آرد ۱ فنجان

آرد ذرت یک چهارم فنجان

مواد لازم برای تهیه کرم
کره ۳۰ گرم

خاک قند الک شده سه چهارم فنجان

آب لیموی تازه ۱ الی ۲ قاشق چای خوری

تمشک یا آلبالو به مقدار لازم

طرز تهیه
با استفاده از همزن برقی ابتدا کره را خوب بزنید و سپس خاک قند و وانیل را به آن بیفزایید و خوب با هم ترکیب نمایید.

آرد را به همراه آرد ذرت الک کنید و آن‌ها را به ترکیب کره اضافه نمایید. آن‌ها را با سرعت پایین همزن فقط تا حدی به هم بزنید که با هم ترکیب شوند و خمیر صاف و یکدستی تهیه شود.

خمیر را حداقل ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

دمای فر را روی ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

سینی فر را با کاغذهای شیرینی پزی یا روغنی بپوشانید.

خمیر را از یخچال بیرون بیاورید.

دستتان را کاملاً به آرد آغشته نمایید و از خمیر آماده شده، توپ‌های کوچک تهیه کنید.

آن‌ها را داخل سینی فر، در فاصله ۵ سانتیمتری از هم بچینید.

با استفاده از چنگالی که آن را به آرد آغشته نموده‌اید، روی توپ‌ها را فشار دهید تا به ضخامت یک سانتیمتر برسند.

بیسکوییت‌ها را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا زمانی که رنگ آن‌ها تغییر کند

بعد از خارج نمودن آن‌ها از فر، مدتی صبر کنید تا بیسکوییت‌ها داخل سینی سرد شوند.

برای تهیه کرم، ابتدا کره را خوب بزنید و سپس خاک قند و آب لیموی کافی به آن بیفزایید و خوب به هم بزنید تا کرم غلیظی تهیه شود. برای تهیه کرم تمشک یا آلبالو، نیمی از کرم تهیه شده را با تمشک (یا آلبالو) مخلوط کنید تا کرمی با رنگ صورتی ملایم و خوش رنگ به دست بیاورید.

کرم سفید یا صورتی را روی نیمی از بیسکوییت‌ها بمالید و روی هر کدام از آن‌ها یک بیسکوییت دیگر قرار دهید.

حالا یویوها آماده‌اند تا از شما پذیرایی کنند.

می‌توانید این بیسکوییت‌ها را به مدت ۵ روز و حتی بیشتر در ظرف در بسته ای نگه داری نمایید.3


پی نوشت:
1.www.parsnaz.com
2.www.irancook.ir
3.www.ashpaziha.com